måndag 3 januari 2011

jul, nyår mm

Nu har tiden gått alldeles för fort sen jag bloggade senast. Kan säga som så att jobbet har fått min tid att rulla. Är det jul och nyår så handlar folk mer och vi inom handel får jobba desto mer..
vad har hänt då.. På jul sjöng jag i Sunnersbergs kyrka på julbön, gick sådär men det kunde varit värre.. Efter det åkte jag hem till mamma i Vinninga där syster, mamma, Nanen, mormor och morfar var. När jag kom var det lagom att förbereda julbordet och det var inte helt fel med lite mat i magen!
På nyår var vi ute hos Tanza ett gäng på kanske 25-30 st. Vi åt köttfoundy (vet inte hur det stavas) och till efterrätt marängsviss.. gott gott!! Kl 23.30 var det dags för att åka till torget för fyrverkerierna, var faktiskt helt ok i år! Dessvärrre hade det regnat någongång under kvällen så det var glashalt överallt, men vi överlevde det med ;)

Nyårsdagen fyllde jag 29, men blev inget firande. Jag fick spendera dagen mellan soffan och toa, fin present jag fick..... Många tror kanske att detta kallas bakfylla men chi fick ni. Jag drack inte en droppe alkohol!!
Igår söndag var det jobb igen och direkt efter det var det övning och konsert med Con Brio i Otterstad kyrka. Gick kanonbra och är t.om nöjd med min lilla soloinsats =)

Idag fick jag ett ryck och åkte iväg på en spontanresa till IKEA Jönköping. Blev endel handlat oxå, perfekt för julklappspengarna!!

  
(En byrå att ställa i hallen)
    (En betjänt i hallen så slipper ni lägga jackorna på golvet)

(Ljuslycktor att ställa fram efter julstöket)

Galgar, ljus, en ungsform, måttsats, plastköksverktyg och 4 pallar i plast.. 
Blev en lyckad dag och fick med mig det jag ville hem!!




3 kommentarer:

Electra 225 sa...

Va kul,Ja kommer man dit så åker man inte hem tomhänt.Ha det bra på det nya året...

Josefina sa...

Skönt att du fått nytta av julklapps pengarna ;)) kramiz

Hemmet Är Min Borg sa...

ja man åker ju inte hem tomhänt precis ,fina saker du har hittat
kraaam