onsdag 23 mars 2011

Tandläkaren..



Igår var jag hos tandläkaren för en tid hos tandhygienisten för undersökning. Jag har haft lite ont i en tand, vilket jag trodde var ett hål, så nämnde det för henne. Efter en närmare titt fick hon gå och rådfråga med flera andra på avdelningen för tydligen har dom väldigt sällan sett något liknande..
Efter jag betalat undersökningen så ber hon mig stanna lite för hon ska kolla en sak.. Hon kommer tillbaka och frågar om jag kan stanna kvar på en akuttid där chefen(tror jag) kunde ta emot mig. Eftersom jag hade så ont så var det det bästa.. Han fick bedöva tanden för att överhuvudtaget kunna komma åt tandköttet och när han väl gjorde det kom det var. Han hade väldigt sällan sett detta så fick gå och rådfråga någon annan han oxå.  Han borrade ett hål i tanden för att se hur det såg ut för utanpå syndes det inte att något var fel. Tydligen hade det blivit ett hål under tanden för han kunde gå via tandköttet och under. Så inte konstigt att ingen sett något. Han borrade upp ett hål för att ta bort karies och han såg en inflamationsvägg, vad nu det kan betyda. Han la igen för en provisorisk lagning för att jag sedan ska återkomma på måndag. Hoppas de vet mer vad som ska göras då...

Jag som har tandläkarskräck och kontrollbehov var inte detta en dag att rekommendera. Ok med undersökningen, men när hon frågar om jag kan stanna direkt för att kolla på det och att det är en *han som ska göra det och inte "min" tandläkare, då brast det för mig.. Försökte hålla mig i stolen men tårarna ville inte sluta rinna..
Hade ringt till jobbet och meddelat att ag blev sen så när jag träffade Josie i omklädningsrummet och hon frågar hur det var, då brast det ännu mer.... Haha vad patetisk man är egentligen =)



Har fått min nya iPhone oxå. Var dags att förnya abonnemanget så passade på att förnya telefonen oxå =)  Igår grejade jag med den och förde över allt som var på den andra. Tog ett tag men nu är det klart. Återställt den gamla så nu är det bara att sälja den =)
 

*Blev ett långt och väldigt tråkigt inlägg och har ni läst såhär långt så berömmer jag er ;)

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas det går bra med din tand nu, ja det är inte roligt ,och man kan känna sig ganska utlämnad i ett sånt läge, så inte konstigt att man blir förtvivlad,men roligt att du fått din mobil så du kan pyssla lite med,
och sälj nu inte din andra för underpris ;))
Kram