söndag 25 september 2011

Tro??

Tror du? 
Ja, alltså på Gud, andar och andra övernaturliga saker. 
Kan man tro på allt eller är det fel?

Jag har en uppväxt där tarot, astrologi och andar har varit ett ämne. 
Nu är jag med i en frikyrka och enligt bibeln (?) så är det djävulen som förleder människan, 
därför är det så lätt att tro på det övernarurliga..

Jag vet att detta kan vara ett känsligt ämne men jag skriver ur min synvinkel och vad jag tänker. 
Detta är just nu en stor del av mitt liv och mina tankar.

(Bild från nätet)

Tror jag på andar? Ja, det gör jag!
Jag känner alltför många som har förmågan att känna/se/varit med om 
saker som inte går att förklara. Det MÅSTE ligga något bakom som inte är ondsefullt!!
"Andra sidan". hur många har inte känt eller sett "spöken", 
andar som vill ha kontakt med oss i olika syften. 

Tror jag på tarot/spådom? Ja, det gör jag..
Jag har testat tarot och det har stämt bra.
Synska personer kan se/känna saker den inget visste om innan träff och säga saker som stämmer överens med mig och mitt liv. Saker som man inte kan söka sig fram.

(Bild från nätet)

Tror jag på Gud? Ja, till viss del..
Med Gud är det inte samma konkreta sak, det är mer en känsla. 
Jag kan varken se eller känna Gud, men kan tycka att känslan/atmosfären är skön och lugnande. 

De som är troende kan många gånger även känna Gud/Jesus. 
Hur vet jag inte men det är väl på samma sätt som med andar. 
Det jag funderar på är hur kan andevärlden vara så fel i kyrkans värld  och inte tvärtom.
Vi som tror på andar mm har mycket lättare att förstå och även ha en tro på Gud. 
Han är ju lika mycket spöke som vem som helst som någongång faktiskt har dött..
Att det övernaturliga är en synd, ett djävulens verk i kyrkans värld kan jag inte förstå!

Tillbaka till frågan; Kan man tro på allt?
Ja, det kan man. Varför inte??



7 kommentarer:

kol sa...

Jag håller med du men det vet du ju redan. Eller hur :)

Jojo sa...

Ja det är ett känsligt ämne för många. Intressant men känsligt.
Jag har ju upplevt saker redan sen barnsben (lång historia kort). Alla olika medium man träffar, säger också alltid att jag har väldigt stark intuition. Att jag bara behöver lära mig att hantera det. Men det vet jag ju redan.
Men det är ju inget man pratar om för då är man ju konstig.. Huvudsaken är väl att man vet Själv, I guess..

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja detta är mycket intressant ,och jag kan förstå att många tycker man är konstig ,precis som du säger så stämmer det med tarot, jag var hos en tjej för ca två veckor sedan och fick healing, hon kunde oxå säga saker till mig som hon inte kan veta överhuvudtaget, och jag känner mig piggare och gladare efter detta, med healing så balanserar man schackra i kroppen för det har alla människor ,det är även konstaterat att vi har ,när det gäller tro så har jag svårt att tro att djävulen finns ,vem är han??? som du nämner oxå det är inte konkret , kom och tänka på dig när du var liten ,då såg du en liten tomte ,jag höll med dig för man får inte vilseleda barn som ser , barn och djur ser ofta det vi vuxna kan ha svårt att se, oj nu blev det värsta brevet här :) men du ska tro på det du känner är och känns bäst för dig du är lika mycket älskad för det vet du ,
Puss o Kram Mamsen

Jojo sa...

Mamsen:
Kommer du ihåg då jag var liten då och jag berättade om översvämningen i hallen och att mitt rum blir förstört osv osv. Jag kunde berätta i detaljer å jag visade dig. "Det är inget här ser du ju", svarade du mig.. Så ja, vi släppte det.
Men ungefär ett halvår senare så kom jag hem från skolan och det var kaos, för det var översvämning i hallen och in mot mitt rum. Grannen ovan hade glömt badkarskranen.
Du sa sen till mig "Kommer du ihåg va du berättade för ett halvår sen".
Så ja, det är en av de ggr som saker jag sett, sen har slått in.

kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja Jojo det kommer jag i håg ,det var lite läskigt :)
kram

kol sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hmm...
Intressant!
Jag vet att det övernaturliga finns... annars vore jag blind.
Men hur kan man va säker på att d är Alltid är rätt, gott, riktigt..?
Hmm...vi får prata mer om detta Angie, när d passar. Spännande:-)

Putte K