onsdag 23 november 2011

Adventstid

På söndag är det äntligen:



Många har redan börjat sätta upp stakar och börjat pynta. 
Jag tycker det är helgerån att redan börja...
Hela min uppväxt har vi pyntat under lördagen så det är klart tills på söndagen. 
Vi tänder ALDRIG på lördagen utan det ska göras då det är dags, alltså på 1:a advent.
Visst förstår jag att folk inte har tid och passar på att göra det innan. 
Själv har jag inte heller tid egentligen. 
Får städa under veckan och har två timmar fria under 
lördagen då "allt" pynt får komma fram.

Har bakat lite i veckan, krav från systeryster till jul.
Snickerskakor och fantomenkaka. Lussebullar och ev något mer får komma framöver.

3 kommentarer:

Josefina sa...

Inte krav, men ett himla stort önskemål :))
De där chokladrutorna med kokos på, är också ett himla gott val, om du får brist på fantasi *hihi*

Kramizz

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm gott ,du bakar så gott jämt ,ja chokladrutorna är sååå goda så inte fel det heller nä Jojo :)
synd att du jobbade idag på 1 advent ,hade vart trevligt att fått fikat idag
Kraam

Linnéa sa...

Sv: Tack snälla Angelina för de orden. <3
Hihi, tycker också att det är dumt att börja för tidigt med allt som rör julen. Det blir lite förstört då liksom... :P Hade du en fin advent annars? Kramis :)