lördag 20 juni 2009

Midsommarafton


Kubb var ett av kvällens stora evenemang.
När vi kom dit så var det kubb sen blev det kubb efter maten.
Vi blev avbrutna här för att gå och spela brännboll.





Vi i "domarlaget" var mycket duktiga måste jag säga.
Speciellt jag som såg såå mycket av spelet när jag
lekte med Norah tre av fyra omgångar. =)

När brännbollen var slut och lag "elin" vunnit så gick jag,
Frida och Ida in och värmde oss tillsammans med Norah.
Av de andra 34 gick på några på promenad och
några stannade kvar och spelade kubb.



När promenad folket kommit tillbaka kom alla in i huset.
Folk överallt, på golv, stolar i köket..
Förberedelser för tårta och fika.
Självklart var Norah med oxå.



När fikat var klart var det ut i garaget igen för fika.
Några åker hem, några sitter kvar i garaget och tjatar
och de andra går in för att spela Wii på storbildsskärm.

Har varit en bra midsommarafton måste jag säga.
Åkte hem 01.20 så det blev en låång dag.

Men det var det värt!!



3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

jättetrevliga bilder från din dag där , och det lilla charmtrollet gör sig sååå bra på foto;)
kramis

Josefina sa...

Låter som ni hade det jätte trevligt!
Kramiz

Carl-Arne sa...

Vilket stort och härligt gäng ni va. Kul att se att du med hade en bra midsommar.