måndag 28 september 2009

Äntligen!


Lördagen den 26sep åkte vi till Tierp.
Jag och pappa hämtade upp min syster i Vinninga strax innan 0900.
Pappa blev vår chaufför, Jojo satt brevid och jag i baksätet.




I kofferten fick Teppie och Alfons ligga.



Vi stannade i Köping och tog kaffe och kaka sen bar det av till Västerås för pappa skulle in i en affär där och köpa en ny krycka.




Vi kom till Tierp vid ca 14 och då var det att hälsa på alla.
Mona (Peters fru) och Evelina (Monas yngst)
gick direkt ut med hundarna så vi kunde få i oss lite mat..
När de väl kommit tillbaka fick vi kaffe, tårta och kakor.
Vi blev sittandes en bra stund och pratade om det mesta.
Uppdaterade varandras liv..
Sen fick vi kolla på en del kort, ganska många faktiskt.
Kul o se hur barna sett ut i deras uppväxt.
Inte bara barna utan de andra oxå självklart!

Senare på kvällen blev det mat, biffstroganoff och ris, mycket gott.
Även här blev vi sittandes och pratande en massa.



När de minsta hade gått och lagt sig så blev
det lite singstar för oss andra.



Vi bildade två lag.
Det blå laget "PAJ" var jag; syster och bror.
Det andra laget "MEJ" var Mona och hennes två döttrar.
Pappa ville hellre sitta brevid och lyssna =)

När klockan närmat sig 01 så var det dags för lite sömn.
Jag och Josefina fick Evve´s rum i källaren så vi fick sova skavfötters..
Var typ hundra år sedan jag sov så, men det gick bra =)



Morgonen därpå ställde jag klockan på 09.
Det är svårt och veta morgonrutiner och
så med nya människor så det fick bli så.
Frukost och en del prat igen.




Korttagning
(tre generationer)






Fotograferna =)



Sen gick vi ut i trädgården och kastade lite boll med
hundarna och helt plötsligt var maten klar.
Vi blev än en gång fast vid bordet och pratade och
snart var det dags för oss att åka hemåt.
Vi hade ju en bit att åka så tyvärr var vi tvungna att slita oss.

Jag hade köpt med lite godis att ha på vägen..



Pappa körde igen, men efter ett toa och tankstopp i
Laxå fick jag ta över ratten.
Oj vad konstigt det kändes att ha pappa i baksätet.
Han brukar aldrig låta någon annan köra hans bil annars.




Är så glad att jag tog tag i detta och slutförde denna träffen.
Har haft en bra helg och jag väntar på nästa
möte med min bror och hans familj.


Tack alla för en bra helg och tack till
Pappa och syster för en bra resa!!!



4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ni har verkligen haft det hur trevligt som helst , va roligt
kraam

Jojo sa...

Tack själv! Var trevligt och spännande på alla sätt :)

Puss & Kram

Kakans smått å gott sa...

Hej!
Va kul ni verkar ha haft! Gött! Låter som en kanonhelg, det är aldrig försent att träffa sin bror:) Stor kram!

Emma Nilsson sa...

Det låter härligt... :) Hoppas ni håller kontakten i fortsättningen också! :) Kram kram