torsdag 3 september 2009

Senaste veckan

Ok, vart ska jag börja?!
I fredags fick vi vårat höstschema på jobbet. Har väntat ett tag på det och det har varit osäkert för många angående arbetstimmar. Jag har varit såå nervös och illa till mods av att inte veta något alls. Men så fick vi det och jag kan säga att jag genomgick helgen med många många tårar.. Många tankar och funderingar. Jag har varit arg, ledsen, oroad över ekonomin, funderat på om jag måste söka annat jobb, flytta från min lägenhet kanske hem till mamma. Allt har verkligen störtat känns det som. Det är ju inte så att jag kan släppa alla tankar bara sådär heller. Jag vet inte om det kommer att lösa sig. Det jag fått på schema täcker inte upp min hyra så jag har PANIK!!!!

Inte nog med det...

I tisdags var jag först hos ortoptisten (ögonläkare) på fm och optiker på em. Jag håller på att få bukt med min skelning. Jag har en skelning på höger öga men bara när jag är trött. Jag har i många år kunnat kontrollera och anstränga mig för att hålla ögat i "normal" riktning. Detta har gjort att min syn försämras hela tiden ganska rejält och en konstant daglig huvudvärk så nu måste jag göra något åt detta.. Så nya glasögon måste det bli med rätt styrka och prisma i för att hålla skelningen rätt och jag kan slappna av i ögonen. Men det är ju inte gratis så har varit skönt att veta jag har pengar men det får bära eller brista..

Inte nog med det...

Igår fick jag ett brev på posten.. Tandläkaren.. Tjohoo vad glad jag blev, INTE... Hade ju kunnat ändra tandläkartiden men jag har en tand som är trasig och måste verkligen dit för att inte behöva dra ut eller rotfylla för då blir det ännu dyrare..

Så för att göra ett tråkigt inlägg lite lite bättre så var jag hos Johanna idag och "lagade" mina naglar som jag förtillfället försöker att spara ut från nagelbitar stadiet..



Snygga va?!!


5 kommentarer:

Sanna sa...

Schnygga nails!! =) Tråkigt med jobbet...

Emma Nilsson sa...

Men usch va tråkigt... :S Krama om

Naglarna är ju snygga iaf.. :)

Hemmet Är Min Borg sa...

jag förstår att det kan kännas fruktansvärt, eftersom du vill ha allt under kontroll,vi får ta en dag i sänder först nu o se hur det ser , här är alltid dörren öppen vet du;),men du ska inte sitta själv och må dåligt i massa bekymmer,det är lättare att höra av sig
allt kommer att lösa sig även om du inte tror det just nu
PUSS O KRAM NU

Electra 225 sa...

Hej Angelina,Va tråkigt med jobbet och jag tycker du ska fått fast efter allt du ställt upp,Jag tror det ordnar sig ändå för dig,Ha de bäst tjejen kramizar....

Jojo sa...

Men fy då....
Hoppas det löser sig nu, så man kan få slappna av :-o

Kram Kram och åter kram!