söndag 28 november 2010

1: Advent


Idag är det första ljuset tänt och dagen börjades i Missionskyrkan med adventsgudstjänst. Massor av folk och riktigt bra stämning. Kyrkkaffet bestod av lussebullar, pepparkaka och kaffe eller vad man nu önskade att dricka till. Sen blev det för min del en kort sväng på stan. Stan är en självklarhet 1:a advent. Ävenom man går fram själv och bara tar några affärer så ska jag fram =)

Väl hemma har jag tagit det lite lugnt, käkat mat och inväntar nu träningen med arbetskamraterna.
Senare ikväll går jag till Maria för adventsmys i goda vänners sällskap. Kan dagen bli bättre!??

Igår var jag hos min farmor. Hon fyller 93 på tisdag så det var kalas för henne. När pappa hämtade den beställde smörgåstårtan på jobbet så frågade han om jag ville med och det ville jag ju. Så när jag slutade kl 14 blev jag uophämtad och vidare till farmor. Där var även min farbror och hans sambo, jättekul o träffa dom igen, blir inte så ofta tyvärr..


På tal om min dagliga tur..
När jag imorse gjorde mig iordning på toa så hör jag ett brak. Trodde det var katten som hoppat upp i fönstret och vält ner krukorna, det har ju hänt förut. Men icke då. Katten kom rusandes i lika stor förvåning som jag.. Gardinstången i sovrummet har brakat ner och tagit med sig en del av väggen i fallet.. Jättekul, blir att spackla och göra nya hål.. Undrar vad som kommer härnäst?

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Du har haft en trevlig advent ser jag ,kul att träffa lite släkt så oxå hos farmor,
kram

Josefina sa...

Trevlig andra advent också, som är i skrivande stund =D
Trevligt med farmor och allt. Farbror å dom har jag inte sett sen jag var ett mkt litet barn.. tur att facebook finns =P

Kramiz